Typisk norsk…

Det er typisk norsk å gå på tur ! 

Jeg kom til Norge da jeg var seks år gammel. Det tok ikke lang tid før jeg ønsket å bli norsk. Jeg ønsket ikke å ha noe med Costa Rica å gjøre i løpet av min barndom. Nå var jeg kommet til et nytt land, og mine foreldre ønsket naturligvis at jeg skulle lære meg alt som nordmenn står for. 

Det var ingen helger som skulle brukes til å ikke gjøre noe. Var det vinter måtte alle ut på tur. Ett av mine første uttrykk var trolig; Ut på tur, aldri sur!

Dersom solen trengte igjennom skylaget, var det bare å komme seg raskest mulig ut på tur. Det var best å gå ut i naturen, helst med ski på bena, sekk på ryggen med kakao, pølser, appelsin og Kvikk Lunsj. Alle virket så utrolig fornøyde bare solen varmet litt. Jeg kom fra 40 varmegrader i Costa Rica til -10 grader i Norge.. Snø hadde jeg aldri sett før. Det var klart et sjokk for meg. 

Årene gikk og jeg lærte meg både ski, slalom, telemark og gleden av vinter og snø. 

Og hva gjorde jeg i dag..? Jo, jeg tok med alle barna ut på tur med sekk, kakao, Kvikk Lunsj, vedkubber til bål og pølser. Etter tretti år i Norge er jeg kanskje typisk norsk? – som liker å gå på tur ut i naturen ! 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg