Min første video fra barnehjemmet

Min første video fra barnehjemmet i Costa Rica

Video av meg på barnehjemmet i Costa Rica da jeg var fem år.

Dette er den første videoen jeg har av meg selv som barn. Dato er 06. januar 1989. Jeg er snart seks år gammel og har bodd nesten to år på barnehjem i Costa Rica.

Jeg prater flyende spansk ! Denne dagen hadde jeg tatt på meg de fineste klærne jeg hadde. Mine nye foreldre skulle komme for å hente meg og mine søsken. Jeg var overlykkelig og spent.

Det er veldig rart å se meg selv på akkurat denne videoen. Jeg vet det er meg, men samtidig kjenner jeg ikke den lille jenta igjen. Jenta på videoen var uten foreldre, pratet flytende spansk og var usikker. Tretti år senere sitter minnene i kroppen. Men i dag har jeg selv min egen familie i trygge Norge.

Det er rart at livet kan ta en så brå vending. Det gjelder å leve livet og hele tiden være takknemlig for det man har. Da jeg dro fra barnehjemmet hadde jeg tre ting som jeg eide i hånden; en liten bit med ost, en hårspenne og noen fotografier.

 

 

1 kommentar
    1. Hei Andrea,
      Takk for at du så raust deler dine tanker og følelser om å være adoptert, din reise til ditt hjemland og ikke minst hvordan du opplevde å treffe dine biologiske foreldre. Du er modig og gir styrke til mange som er i samme situasjon som deg.
      Klem Siv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg