TV 2 i dag kl.20.00 ! Min historie !

Bildet: Fra Nordstrand blad

ONSDAG 20.03.19 kl. 20.00 

I dag er dagen hvor min historie skal deles med hele Norge !

Pressen har også fanget interesse for historien. Bildet er fra gårsdagens artikkel i Nordstrand blad.

Ja, det er skremmende. Men samtidig kjennes det fint å kunne dele denne spesielle historien med mange mennesker. I reklamen på TV 2 ser alle at det var en meget emosjonell reise for meg, til tider meget smertefull. Det er disse følelsene som jeg synes er litt skremmende og ubehagelig å dele med offentligheten. Men samtidig håper jeg på at det bidrar til å vise at det er helt greit å vise følelser. Tårer er språket fra hjertet. Motivasjonen min for å reise tilbake til Costa Rica hadde jeg i bakhodet hele tiden. Jeg ønsket så sterkt å få svar på som hva som skjedde med meg da jeg var fire år. Hvorfor kom jeg og mine to yngre søsken på barnehjem ?

Jeg håper seerne blir tatt med inn i historien og blir med på denne reisen, både emosjonelt og det faktiske søket etter biologiske foreldre. Costa Rica er også et fantastisk vakkert land.

Jeg setter meget stor pris på tilbakemeldinger om hva seerne sitter igjen med etter å ha sett episoden !

” Habia una vez una pequeña niña que tenia 4 añitos. Pero esta pequeña niña no podia jugar normalmente como el resto de la mayoria de los niños lo hace.
Cuando cumplio 5 añitos su mision en la vida era cuidar de sus 2 hermanitos mas pequeños.


Despues de 30 años esta pequeña niña salio a buscar respuestas.

Que paso con ella? Porque fue enviada a un orfanato? ” 

9 kommentarer
    1. Dette her blir kjempe stass. Denne dama her rå tøff. Har hat gleden av bli kjent med denne dama, og hørt litt om hennes historie. Og dette er noe man få meg, enten man er adoptert eller ikke, vil eller skal adoptere.
      Jeg gleder meg kjempe masse til å få se historien din. 😊 så til dere som følger henne fin frem klynexen før kveld kl.20.00 blir det mye tårer.

    2. Møtet med din mor gjorde meg egentlig sint, men hvor utrolig bra du taklet det. Så er jeg derimot mer glad du møtte din far og hans familie som har vist om deg og savnet deg så masse. Håper du, din mann og barn også kanskje dine to søsken kan få mange koselige minner med din far og hans familie i fremtiden. Ønsker deg mange fine turer til Costa Rica, mens tårene fremdeles renner. Sender deg en god klem

    3. Hei. Flott program. Du var ærlig og oppriktig, og akkurat det gjør at vi som seere kan få føle litt sammen med deg, tross en helt annen personlig historie. Takk.

    4. Hei,

      Et av de mest interessante programmene jeg har sett i denne sjangeren, særlig kontrasten mellom møtet med biologisk mor og far. Det viste spennet i hva som kan møte adopterte når de oppsøker sitt biologiske opphav. Også interessant å høre dine refleksjoner rundt dette.

      Jeg syntes også det var interessant at du hadde bestemt deg for ikke å ha mer kontakt i etterkant. Kan man egentlig velge det når man tropper opp hos sine biologiske foreldre? Også interessant at det ble litt overveldende mye kontakt fra din far rett i etterkant, men at dette nå var justert ned.

      Takk for et fint program og lykke til både på Nordstrand og i Costa Rica.

      1. Hei Linda !
        Tusen takk for koselig tilbakemelding, selv om tårene trillet.. Nei, etter at vi ble tatt av barnevernet og satt på barnehjem orket han aldri å få egne barn. Det sier ALT. For mange år siden giftet han seg med en kvinne som hadde en baby på to måneder. Da denne jenta var to år bestemte han seg for å adoptere henne. I løpet av hennes oppvekt har han støttet henne økonomisk slik at hun fikk studert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg